sunnuntai 20. tammikuuta 2013

On luvattu lunta

 Viikko on taas hurahtanut melkoista vauhtia. Tällä viikolla olen hoidellut ns. pakollisia shoppauksia, koska tarvitsin esimerkiksi kengät kuntosalille ja halusin myös ehtiä käymään siellä kuntosalilla jo tällä viikolla. Perjantaina kämppikseni ja heidän kaverinsa sekä pari minun uutta suomalaista vaihtarikaveria pidettiin bileitä ja olihan minun pakko ostaa sinnekin jotain järkevää päällepantavaa. Sitten ostin myös kuumavesipullon läheisestä marketista, joka oli kyllä ehdotomasti hyvä ostos. Pullo pysyy lämpimänä monta tuntia ja toissayönä minun oli jopa pakko nakata se pois sängystä, koska sen kanssa nukkuminen oli liian tukalaa :)

Viime viikko ja tämän viikon ensimmäiset päivät  olivat jo suhteellisen kylmiä, mutta todella kirkkaita ja aurinkoisia. Loppuviikosta on sen sijaan sadellut lunta tai räntää melkein päivittäin ja ulkona liikkuminen ei ole oikein houkutellut. Silloin perjantainakin olin lähes jäätymispisteessä siellä baarissa, johon menimme. Ja ihmettelin kun nämä britit ihan pokkana lähtivät kotoakin ilman takkejaan pelkissä biletopeissa, koska "mehän mennään taksilla suoraan baariin". No joo mentiin suoraan mutta paluumatkalla poikettiin muun muassa ostamassa ranskalaisia ja käveltiin loppumatka kotiin. Mä olisin kuollut ilman villapaitaa ja takkia.

Pari otosta läheiseltä lintulammelta. Yläkuvassa on harmaahaikara ja alakuvassa kanadanhanhi ja joku muu.

 Alppiruusu kukki jo, en tiie miten sille kävi kun alkoi tämä lumisade.
 Ei pilven häivää
 Koulussa päästiin puutöihin.
 Sitten satoikin lunta

Näkymä oman huoneeni ikkunasta

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti